یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

انتخاب بازار هدف

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخيص كالا، خدمات صادرات و واردات، سايت هاي بازرگاني

از آنجايي كه صادرات و واردات از مهمترين مسايل مربوط به اقتصاد هر كشور  مي باشد، بايد با آگاهي كامل به اين حوزه وارد شد. براي رسيدن به اين  منظور شركت در كلاس هاي آموزش صادرات و واردات مي تواند مشكلات شما را در اين زمينه از بين ببرد.

براي  داشتن يك تجارت بين المللي موفق بايد اصول اين كار را از ابتدا به طور  صحيح به انجام رساند. يكي از مراحل مهم صادرات و واردات انتخاب بازار هدف  مي باشد.

بررسي و تحقيق براي انتخاب بازار هدف از اولين اقداماتي است  كه بايد توسط فرد صادر كننده يا وارد كننده صورت بگيرد. بديهي است هرچقدر  تحقيقات در اين زمينه جامع تر و دقيق تر انجام گيرد، به همان ميزان موفقيت  شما قطعي تر مي شود.

روش هاي متفاوتي وجود دارد كه از طريق آنها  بتوان بازار هدف مناسب را انتخاب كرد. با مراجعه به اتاق بازرگاني كشور اين  اطلاعات در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

اما ما در اين مقاله قصد  داريم اطلاعاتي كلي، درمورد انتخاب بازار هدف در اختيارتان قرار دهيم.  اطلاع از مواردي كه در زير بيان مي كنيم مي تواند شما را در اين امر بيشتر  ياري كند.

بيشتر بخوانيد: آموزش ترخيص كالا از فرودگاه امام خميني

تعيين بازار هدف

قطعا  هدف از صادرات و واردات فروش كالاي مورد نظر در كشور خود يا كشور هاي ديگر  مي باشد.. بنابراين اگر بهترين بازار را انتخاب نكنيم، خسارت هاي  ناخوشايند و حتي جبران ناپذيري برايمان رقم مي خورد.

براي دوري از  اين خسارت ها توجه به فاكتورهاي زير ضروري است. در زمان بررسي بازار ها،  اين فكتور ها را به صورت جداگانه براي هر كشور انجام دهيد.

  • توليد ناخالص
  • اندازه جمعيت
  • نگرش به كالاهاي خارجي
  • آمار توليد داخلي
  • آمار واردات كالاي مورد نظر
  • بررسي رقابت در بازار
  • جايگاه رقابتي شركت در بازار
  • موانع غير تعرفه اي
  • هزينه بازاريابي
  • محدوديت قيمت گذاري

source: انتخاب بازار هدف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.