شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

تعاريف و اصطلاحات گمركي

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخيص كالا، خدمات صادرات و واردات، سايت هاي بازرگاني

در امر صادرات و واردات كالا، بخش مربوط به ترخيص كالا از گمرك،  پيچيده تر از مراحل ديگر مي باشد. يكي از اين پيچدگي ها مربوط مي شود به  برخي از فرم ها، اصطلاحات، اماكن، … . اين موارد بسيار مهم هستند.

چرا  كه اگر در زمان انجام مراحل ترخيص كالا، اطلاعات كاملي از اين موارد  نداشته باشيد دچار سردرگمي شديدي مي شويد. يا حتي ممكن است در زمان ترخيص  با مشكلات متعددي رو به رو شويد. و هر دوي اين ها نتايج خوبي را در پي  ندارند.

درنتيجه بهترين راه حل كسب اطلاعات لازم و كامل قبل از اقدام  به صادرات و واردات مي باشد. در اين مقاله مهمترين اصطلاحاتي را كه شما با  آنها موجه مي شويد را آورده ايم. مطالعه كنيد و اگر سوالي برايتان پيش آمد  با كارشناسان ما در ميان بگذاريد.

– اظهار كالا

بيانه اي  شفاهي يا كتبي است كه بر اساس مقررات اين قانون اظهار كننده، رويه گمركي  مورد نظر خود را درباره كالا مشخص مي كند و اطلاعات مورد تظر براي اجراي  مقررات گمركي را ارائه مي دهد.

– اظهار كننده

صاحب كالا يا  نماينده قانوني آن مي باشد كه كالا را برابر با قانون به گمرك اظهار مي  كند. در اظهار الكتريكي صاحب كالا يا نماينده قانوني وي، به استناد به  گواهي ديجيتالي تاييد شده از مركز مجاز صدور گواهي مذكور، به عنوان صاحب  كالا يا نماينده قانوني آن شناخته مي شود.

– اظهار نامه اجمالي

سندي  است كه به موجب آن شركت حمل و نقل، فهرست كلي محصولاتي كه بايد بارگيري يا  تخليه شود را هنگام ورود يا خروج وسيله نقليه از كشور اعلام مي نمايد.

لازم به ذكر است اطلاعاتي را كه در اين فرم ها درج مي كنيد از اهميت زيادي برخوردارند. در كلاس هاي آموزش صادرات و واردات كالا، نحوه صحيح پر كردن اين فرم ها را آموزش مي دهند.

source: تعاريف و اصطلاحات گمركي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.